Daylight

Ettevõtjate infohommikud 2019

  • Esileht
  • Ettevõtjate infohommikud 2019

VALDKONNA ASJATUNDJA

EGE TATARMÄE

+372 5557 4773

Kutsume ettevõtjate infohommikutele

3. detsembril kell 11–12.30 kõneleb Kaspar Kuntor Fra Mare Panoraamsaalis teemal “Juht vs Töötaja. Üks paat, kaks tüürimeest: kuidas vältida vastandumist ning ennetada konflikte?”.

Kas küsimustele ja probleemidele on alati ühene vastus? Erinev nägemus asjast tähendab, et teisel pole õigus? Juhatajate ja töötajate vahelises kommunikatsioonis ja üldiselt probleemide lahendamisel kiputakse olema liiga sirgjoonelise mõttemudeliga. Ei arvestata, et vastas pole peegelpilt. Ei kuulata üksteist, vaid lähtutakse peamiselt enda argumentidest. Arvestada tuleb, et töötaja ja juhi vaheline läbisaamine jõuab ka klientideni/partneriteni, mis annab kuvandi ettevõtte kultuurist. Kas hea või halva, kõik sõltub milliste uskumuste küüsis ollakse. Kas tunneme, et oleme osa suuremast – ehk üks paat mitu tüürimeest? Või on see lihtsalt järjekordne töökoht, mida on võimalik välja vahetada.

Kaspar Kuntor on 10 aastat tegelenud müügiga erinevates valdkondades (B2B, B2C, erakliendile müük jne). Üle 2000 kliendikohtumise ja kõikvõimalikkude müügisituatsioonide läbimine on Kasparile andnud enesekindluse treenida ettevõtte juhte ja müügiesindajaid/müügijuhte nagu sportlasi. Veenda neid, et kõik on suhtlemine, kõik oleme müügitahvlil ja see on kõige olulisem oskus, millega elus läbi lüüa ja midagi saavutada. Teema “Juht vs töötaja” sai inspiratsioon Dominate Sales’i poolt pakutud teenuse müügiauditi tõttu, kus ta töövarjuna osaleb ettevõttes erinevates töösituatsioonides, et jagada professionaalset nõu ja anda tagasisidet. Töö käigus leidis ta, et töötajate ja juhtide vahelised ebakõlad pärsivad suurema osa ettevõtete edu. Ei saada aru, miks teatud ülesandeid vaja teha on, sest juhtkond täidab pigem kubjase, mitte liidri rolli.

Tänaseks on Kaspar nõustanud Dominate Sales’is kolme aastaga ligi 70 firma juhti ja töötajaid, eri valdkondadest, kelle töö efektiivsus on kasvanud keskmiselt 1822%. See kinnitab asjaolu, et kõik, mida ta koolituspäeval õpetama hakkab, on praktikas järgi proovitud ja reaalselt töötab.

Infohommikul osalemine on TASUTA! Koolitusele saab registreerida kuni 2. detsembrini SIIN. Kohtade arv on piiratud. Küsimuste korral kirjutage ege.tatarmae@laanemaa.ee.

————————————————————————————————————————————————————————-

25. novembril kell 10–14 toimub maksuteemaline ettevõtjate infohommik Sihtasutus Läänemaa seminariruumis (Karja 27, Haapsalu). Seekord koosneb infohommik kahest osast, kell 10–12 räägib maksudest juhtiv maksunõustaja Tõnis Jakob ning 12.30–14 kõneleb Maksu- ja Tolliameti maksuauditi üksuse juht Airi Lepassar tüüpvigadest maksuarvestuses, mida maksuhaldur kindlasti märkab.

Täpsemalt koolitusel käsitletavast:

Juhtiv maksunõustaja ja OÜ Marisett juhataja Tõnis Jakob käsitleb selliseid teemasid, nagu:

1) kigituste tegemine ja annetused, mis käib maksu alla ja mis on maksuvaba;
2) maksumuudatused 2020 (nõudmiseni varu, aheltehingud, dividendid, lahkumismaks, hübriidsed ebakõlad);
3) sõiduautode ja kaubikutega seotud maksuprobleemid;
4) uus kohtupraktika kinnisvara käibemaksuga maksustamisel;
5) dividendide uus maksukäsitlus.

Maksu- ja Tolliameti maksuauditi üksuse juht Airi Lepassar räägib teemal „Tüüpvead maksuarvestuses, mida maksuhaldur kindlasti märkabˮ. Ta räägib oma ettekandes vigadest, mida nad tööjõu- ja käibemaksuga seotud kontrollides sagedamini näevad, milliseid andmeid analüüsivad ja kuidas hindavad maksukäitumise riske ning kontrollivajadust. Lisaks annab ta nõu, kuidas saab igaüks oma maksuasjad korras hoida.

Airi Lepassar on lõpetanud Tartu Ülikooli majandusteaduskonna kaubandusökonoomika eriala ja pärast lõpetamist töötanud lühikest aega eraettevõttes hulgimüügi ostujuhina. Alates 1993. aastast, seega üle 25 aasta on ta töötanud maksuametis, juhtides meeskonda, kes tegeleb maksukontrollide ning nõustamiste läbiviimisega. Seega teab ta nii mõndagi maksuarvestuse vigadest, riskidest, mis viitavad vigadele ja maksumenetlusest läbi aegade. Ta on läbi viinud erinevaid maksualaseid koolitusi nii ameti sees kui ka ettevõtjatele väljaspool ametit.

Tõnis Jakob on enne Marisett OÜsse tööle asumist töötanud Rahandusministeeriumi Riigitulude Valitsuse juhatajana (1982–1990), Maksuameti peadirektori asetäitjana (1990–1994), Ernst & Young juhtiva maksukonsultandina ja audiitorina (1994–2010) ning KPMGs juhtiva maksukonsultandina (2010–2011). Tõnis on töötanud vandeaudiitorina. Ta on pikaajalise kogemusega audiitor ja maksukoolitaja ning olnud 1994–2008. aastatel Eesti Audiitorkogu juhatuse liige. Laialdane kogemus nii Eestisiseses kui rahvusvahelises maksunõustamises; maksude planeerimisel erinevate tehingute osas; maksuarvestuse nõustamisel ja maksuauditis, samuti kogemused äriühingute ühinemise, likvideerimise, ümberkujundamise, äritegevuse müügi ning tegevuse ümberstruktureerimine valdkonnas. Tõnis on olnud lektor paljudel raamatupidamise ja maksustamise teemalistel koolitustel ning olnud ülikoolides maksustamise õppejõud.

Infohommikul osalemine on TASUTA!

————————————————————————————————————————————————————————–

Mis on disainmõtlemine ja mis kasu sellest võiks olla ettevõtjale? Nendele küsimustele saab vastuse 29. oktoobril kell 11–14.15 toimuval ettevõtjate infohommikul, kuhu Rasmus Pedanik tuleb kõnelema ettevõtjatele ääretult kasulikust teemast – disainmõtlemisest. Infohommik toimub Fra Mare (Ranna tee 2, Haapsalu 90403) Panoraamsaalis.

Et aimu saada, millega koolitusel tegu, võib üldiselt kirjutada, et disainmõtlemine on mõtteviis ja innovatsiooniprotsess, mille sisuks on uurimine, kiire eksperimenteerimine ja õppimine.

Disainmõtlemise eesmärk on lahendused olemasolevatele probleemidele või uute toodete, teenuste ja süsteemide loomine. Disainmõtlemise kiirkursus annab nii teoreetilise ülevaate kui praktilise kogemuse disainmõtlemisest.

Koolituse läbiviija Rasmus Pedanik on disainmõtlemise ekspert ja treener. Rasmusel on viie aastane kogemus disainmõtlemise rakendamisest olles juhtinud ja ellu viinud üle 120 disainmõtlemise põhise töötoa, kus kokku on disainitud üle 50-ne erineva teenuse.

Rasmus on Sotsiaalse Innovatsiooni Labori asutaja ja juht. Lisaks uurib Rasmus Tartu Ülikoolis doktorantuuris, kuidas erinevad meeskonnad organisatsioonides probleeme lahendavad. Rasmus on täindand ennast disainmõtlemise ja probleemilahendamise metoodikaid õppides nii Aalto kui Gardifi ülikoolis, lisaks läbinud disainmõtlemise kurseid nii Amsterdamis kui Londonis. Rasmus on ka väikeettevõtja ja partner Muhu pagarites.

Infohommikul osalemine on TASUTA!

————————————————————————————————————————————————————————–

16.09 kell 11–14.15 toimus Fra Mare (Ranna tee 2, Haapsalu 90403) Panoraamsaalis ettevõtjate infohommik, kuhu tuli Andres Kuusik kõnelema sellest, kuidas neuroturundust oma äri kasuks tööle panna.

Infohommikul sai teada, mis paneb inimesi teatud teenuseid või tooteid eelistama ja ostma ning kuidas seda teadmist tootearenduses ja turunduskommunikatsioonis reaalselt ära kasutada.

Andres Kuusik on Tartu ülikooli majandusteaduskonna turunduse õppetooli juhataja. Ta on 15 aastat töötanud erasektoris erinevatel turundusega seotud ametikohtadel alates spetsialistist kuni turundusjuhini välja. Viimase 10 aasta jooksul on ta konsulteerinud ja koolitanud paljusid ettevõtteid peamiselt turunduse strateegilise juhtimise ja tarbijakäitumise teemadel. „Need ajad, kus turundust juhiti kõhutunde baasil, hakkavad pöördumatult mööda saama. Analüütika roll suureneb iga päevaga.”

————————————————————————————————————————————————————————–

27. mail kell 10.30–12.30 toimus ettevõtjate infohommik Rannarootsi muuseumis (Sadama 31/32, 90502 Haapsalu). Infohommikul räägiti ettevõtjatele saabuvast turismihooajast.

Infohommikul käsitleti järgmisi teemasid:

10.30-10.45 Rannarootsi muuseumi tervitus ja tutvustus – Ülo Kalm
10.45-11.00 Mida peaks teadma enne hooaega? – Annika Mändla
11.00-11.15 Haapsalu sündmused 2019 – Gülnar Murumägi
11.15-11.25 Tšaikovski festivali tutvustus – Tuuli Metsoja
11.25-11.40 SA Haapsalu ja Läänemaa muuseumi uudised – Hele Otti
11.40-11.55 Haapsalu linna praktiline info – kuidas oleme hooajaks valmis
11.55-12.00 Ideid vaba aja veetmiseks – Kertu Kaljuveer
12.00-12.05 Ehe ja Ehtne OÜ uudised – Helbe Ruben
12.05-12.20 Videoturundus ja kuidas jõuda oma uudistega meediasse – Ivar Soopan
12.20-12.25 LaheStuudio – Imbi Eesmets
12.25-12.30 Porikuu festival – Elisabet Mast

————————————————————————————————————————————————————————–

3. aprillil kell 10–12 toimus ettevõtjate infohommik Soffa restoranis (Posti 1, 90502 Haapsalu). Infohommikul rääkis Elar Killumets paindlikust strateegiast, ehk mida teevad need tavalised ettevõtted teisiti, kes suudavad viie aastaga oma väärtust kolmekordistada.

Infohommikul vaadati suurepäraste tulemuste saavutamiseks vajaliku iseenda parima praktika loomist läbi kolme märksõna: paindlik strateegia, kontroll ja fookus. Paindliku strateegia meetodi tuumaks on absoluutselt iga töötaja – juhtkonnast eesliinini – kaasamine aruteludesse, kuidas ettevõtte strateegia tulemuslikult ellu viia.

Koolituse sisust saab veidi aimu sellelt lingilt: http://killumets.ee/agiilne-strateegia-elluviimine/

Elar Killumets on tulemusjuhtimise ekspert ning Tartu Ülikooli doktorant. Juhtimisega on ta kokku puutunud nii alluva, juhi, õppejõu kui ka selle valdkonna uurijana. Oma töös on Elar spetsialiseerunud meeskondade tulemuslikkust tõstvate süsteemide loomisele ning meeskondade efektiivsust mõjutavate tegurite uurimisele. Ta kuulub juhtimisvaldkonna teadlasi ja praktikuid ühendavasse organisatsiooni Academy of Management (AOM) ning meeskondade efektiivsust uurivate teadlaste ühendusse INGRoup.

Infohommikul osalemine oli TASUTA! Koolitusele sai registreerida kuni 1. aprillini SIIN.

————————————————————————————————————————————————————————–

13.03 kell 10–12 Fra Mare (Ranna tee 2, Haapsalu 90403) Panoraamsaalis toimuvale ettevõtjate infohommikule tuli tippkoolitaja Jaanus Kangur rääkima muutuste juhtimisest.

Muutused on kaasaja olemuslik osa. Enam ei ole võimalik muutusi planeerida varasemate vahenditega, sest muutuste vahel ei ole enam kohanemisaega ning muutuste tempo on pidevalt kasvav. Iga muutus toob kaasa pinget ja inimestevahelisi konflikte. Kuidas neid ennetada ja muutuste keskkonnas edukalt toime tulla?

Koolitusel võis leida vastuseid järgmistele küsimustele:

  • Millised on peamised muutustega kohanemise väljakutsed ning millised on riskid nende väljakutsetega mittetegelemisel?
  • Kuidas hinnata muutustega kohanematuse kahju, kaotatud ajas ja rahas?
  • Millised on muutuste prognoosimise tööriistad?
  • Kuidas muutusi teadlikult juhtida?
  • Millised on peamised isiksuslikud omadused ja oskused mida on vaja arendada, et muutuste keskkonnas edukalt toime tulla?

Koolituse tulemusel:

  • kasvas teadlikkus muutuste juhtimisvõimekuse vajalikkusest ning riskidest, mis kaasnevad muutustega mittekohanemisega;
  • tekkis võimekus muutusi osaliselt prognoosida ning nendega kaasnevaid protsesse juhtida;
  • võisid paraneda isiksuslikud oskused ja võimed muutuste keskkonnas ennast ja teisi juhtida.

Osale Läänemaa ettevõtjatest oli Jaanus Kangur kindlasti tuttav ka eelmisest aastast, kui koolitaja käis menukaks osutunud ettevõtjate infohommikul kõnelemas läbirääkimistest. Jaanus Kanguri peamised koolitusteemad on seotud suhtlemise ja koostöö valdkondadega. Ta on koolitanud tippjuhte, tipp-poliitikuid, ametnikke, tuntud tele- ning meediastaare jne. Jaanus Kangur on alati saanud positiivset tagasisidet, nii ka oma eelmiselt infohommiku koolituseselt Haapsalus ning enamus osalejaid soovib ikka ja uuesti tema koolitustele minna.

———————————————————————————————————————————————————————————————————

2019. aasta esimene infohommik toimus 19. veebruaril algusega kell 11 Iloni Imedemaal (Kooli 5, Haapsalu).

Esimene infohommik toimus koostöös Statistikaametiga, tutvustati Läänemaad arvudes. Numbreid võrreldes selgitati, kus paikneb Läänemaa võrreldes teiste maakondadega.

Kavas oli:

  • ülevaade muutustest rahvastikus – Mihkel Servinski, analüütik;
  • majandustrendid – Robert Müürsepp, analüütik;
  • tööturust ja sissetulekutest – Anet Müürsoo ja Eveli Voolens, analüütikud;
  • geostatistika võimalused valla ja maakonna arengu planeerimisel – Helerin Äär, geospetsialist;
  • üevaade registripõhise rahva ja eluruumide loenduse (REGRELi) ettevalmistusest ning kohalike omavalitsuste andmevajadusest – Diana Beltadze, REGRELi projektijuht;
  • statistika tulevik, uued suunad ja tarbijatele suunatud uued teenused – Annika Brauer, äritehnoloogia osakonna juhataja;
  • ühine arutelu.