Koolitused ja programmid
Koolitused ja programmid
Siia tuleb tekst intro näol teemasse
Koolitused ja programmid - kliki koolitusel et näha lisainfot
Koolituse eesmärgiks on arendada õpetajate digipädevust vastavalt õpetajate digipädevuse arendamise ISTE standardile. Koolituse mooduliteks on: joonistusprogrammide abil töönäidise koostamine; ajaleht, voldik, poster – infograafika disainimine mingil teemal; testide koostamine erinevates veebikeskkondades; hindamismudeli konstrueerimine; ekraanivideo ja videotesti loomine; arvuti haldamise põhimõtete kirjeldamine koos ekraanivideoga; õppemängu konstrueerimine tunni rikastamiseks; liikumismomentide rakendamine õppetegevuses; fotograafia põhitõed ja õppematerjali jaoks pildistamine; õppesisuga animatsiooni või koomiksi loomine.
Koolitus toimub 2 grupis järgmistel aegadel:
- grupp 15 õpetajat – õppetöö toimub september märts 2024-veebruar 2025;
- grupp 15 õpetajat – õppe töö toimub veebruar 2025-jaanuar 2026.
Koolitajateks on Tallinna Ülikooli Haapsalu kolledži õppejõud:
Koolitust rahastatakse meetmest „Atraktiivne piirkondlik ettevõtlus- ja elukeskkond“ ja kaasrahastatakse maakondlike arengustrateegiate elluviimise toetusmeetmest MATA
Loetu mõistmise ja ennastjuhtiva õppimise arendamise programm „Me loeme“ on õpetaja töövahend, et toetada õpilaste teadlikkust lugemise protsessist ja lugemisstrateegiatest, harjutada strateegiate kasutamist ning õppima oma õppeprotsessi eesmärgistama ja hindama. Koolitus põhineb neljal mõistmisstrateegial, mida head lugejad kasutavad: ennustamine, küsimuste esitamine, selgitamine, kokkuvõtte tegemine.
Koolitus toimub Läänemaa koolide 1. kooliastme õpetajatele vahemikus september 2024 – jaanuar 2025, osaleb 24 õpetajat.
Koolitajateks on Tallinna Ülikooli õppejõud.
Koolitust rahastatakse meetmest „Atraktiivne piirkondlik ettevõtlus- ja elukeskkond“ ja kaasrahastatakse maakondlike arengustrateegiate elluviimise toetusmeetmest MATA
Koolituse eesmärgiks on anda õpetajatele vahendid, et toetada õpilasi efektiivsete õpistrateegiate rakendamisel ja teadvustamisel. Efektiivsete strateegiate hulka kuuluvad: visuaalsete abivahendite (mudelite, jooniste jm) kasutamine, õpitava seostamine isiklike kogemustega ning varasemalt õpituga, õpitava grupeerimine, süstematiseerimine. Nende strateegiate efektiivsus on põhjendatud mälu ja mõtlemise seaduspärasustega, mida programmis samuti õpilastele tutvustatakse, et õpilased oma õppimist, enda tugevaid ja nõrku oskusi paremini teadvustaksid. Efektiivsete strateegiate kasutamine võimaldab õpitavast paremini aru saada, seda meelde jätta ja kasutada.
Koolitus toimub Läänemaa koolide 1. ja 2. kooliastme õpetajatele 2025. aastal, osaleb 24 õpetajat. Koolitajateks on Tallinna Ülikooli õppejõud.
Koolitust rahastatakse meetmest „Atraktiivne piirkondlik ettevõtlus- ja elukeskkond“ ja kaasrahastatakse maakondlike arengustrateegiate elluviimise toetusmeetmest MATA.
Koolituse eesmärgiks on anda õpetajatele teadmisi ja õpetada oskusi klassiruumis toimetulekuks õpiraskustega ja õppetöös tuge vajavate õpilastega ning kujundada praktilised baasteadmised õpilaste õpetamisel nii tava- kui ka eriklassis. Koolitustel käsitlevad teemad on jagatud 3 suurde teemaplokki, milleks on: „Õpiraskustega õpilane tavaklassi tingimustes“, „Enamlevinud psüühika- ja käitumishäired koolis“ ning „Tuge vajavate õpilaste integreerimine ning õpetaja toimetuleku toetamine“. Koolitus toimub aktiivõppe vormis, kus uute teadmiste omandamine toimub nii loengute kui erinevate aktiivsete õppemeetodite omavahelise põiminguna.
Koolituse maht on 120 akadeemilist tundi, millest 56 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ning 64 tundi on iseseisvat tööd, osalevad 48 Läänemaa üldhariduskoolide õpetajat.
Koolitus toimub 2 grupis järgmistel aegadel:
1. grupp – õpe toimub ajavahemikul oktoober 2024- veebruar 2025;
2. grupp – õpe toimub ajavahemikul veebruar 2025- juuni 2026.
Koolitajateks on Tallinna Ülikooli Haapsalu kolledži õppejõud.
Koolitust rahastatakse maakondlike arengustrateegiate elluviimise toetusmeetmest MATA
Koolituse eesmärgiks on tähtsustada mentorlust kui töökohal õppimise võimalust, mõista ennast töös mentorina ning osata toetada kolleegide professionaalset arengut. Koolitus on üles ehitatud 4 suure teemaplokina, milleks on: „ Mentorluse olemus. Mentori roll ja ülesanded koolis“, „Mentorlus kui dialoog ja usaldussuhtel põhinev koostöö“, „Mentori tegevused kolleegi professionaalse arengu toetamisel“ ning „Mentorlus kui protsess“. Koolitus on kogemuslik ja toimub aktiivõppe vormis, kus uute teadmiste omandamine on põimitud nii lühiloengute kui erinevate aktiivsete õppemeetoditega (vestluste, rollitreeningute, paaris- ja rühmatöödega ning situatsioonide vaatlemise ja analüüsiga).
Koolituse maht on 156 akadeemilist tundi, millest 56 on auditoorset tööd ning 100 akadeemilist tundi on iseseisvat tööd, osaleb 30 Läänemaa üldhariduskoolide õpetajat.
Koolitus toimub ajavahemikul oktoober 2025-märts 2026.
Koolitajateks on Tallinna Ülikooli õppejõud.
Koolitust rahastatakse maakondlike arengustrateegiate elluviimise toetusmeetmest MATA
Koolituse eesmärgiks on mõista tervikliku õppimist toetava suhtlusruumi loomise eeldusi ning õppida rakendama selleks vajalikke sotsiaalseid ning kommunikatiivseid oskuseid. Koolitus on ehitatud üles 4 teemaplokina, milleks on: „Suhtlemine ja kommunikatsioon õpetaja töös“, „Konflikt ja konfliktide lahendamine“, „Õpetaja ja tema hääle kasutus erinevates suhtlusolukordades“ ning „Õpetaja enesevõimestamine“. Koolitus on kogemuslik ja toimub aktiivõppe vormis, kus uute teadmiste omandamine on põimitud lühiloengu, vestluste, rollitreeningute ning paaris- ja rühmatöödega.
Koolituse maht on 36 akadeemilist tundi auditoorset tööd ning 42 tundi iseseisvat tööd. Koolitus toimub 48 õpetajale 2 grupis järgmistel aegadel:
1. õppegrupp – õpe toimub ajavahemikul september 2026 – jaanuar 2027
2. õppegrupp – õpe toimub ajavahemikul veebruar 2027 – juuni 2027.
Koolitajateks on Tallinna Ülikooli õppejõud.
Koolitust rahastatakse maakondlike arengustrateegiate elluviimise toetusmeetmest MATA
Koolituse eesmärgiks on anda õpetajatele teadmised ning oskused laste ja noorte, aga ka kolleegide vaimse tervise probleemide märkamiseks ja vaimse tervise esmaabi pakkumiseks. Koolituse käigus saavad osalejad teadmisi vaimse tervise olemusest ning sellest, mida igaüks saab teha, et enda tervist hoida. Koolituse esimeses pooles käsitletakse, mis vaimset tervist mõjutab ning mis võib olla vaimse tervise raskuste tekkepõhjusteks. Uuritakse ka, kuidas aru saada, millal vaimse tervise raskus võib olla muutumas psüühikahäireks ning kust ja kuidas sellisel juhul abi otsida. Koolituse teises pooles vaadeldakse lähemalt igaühe enda võimalusi oma vaimse tervise tugevdamiseks ning tutvutakse vaimse tervise esmaabi tegevuskavaga.
Koolitused toimuvad 4 grupis kokku 80 õpetajale. Koolituse maht on 12 tundi, millest 10 tundi on kontaktõpet ja 2 tundi iseseisvat tööd. Koolitused toimuvad ajavahemikul veebruar – märts 2025 ja veebruar – märts 2026.
Koolitajateks on vaimse tervise esmaabi sertifikaati omavad spetsialistid.
Koolitust rahastatakse maakondlike arengustrateegiate elluviimise toetusmeetmest MATA